نهاد اطلاع رسانی حوزه دام و طیور

مرجع اطلاع رسانی حوزه صنعت دام، طیور و آبزیان

نهاد اطلاع رسانی حوزه دام و طیور

مرجع اطلاع رسانی حوزه صنعت دام، طیور و آبزیان

- از چه طریقی با سایت گروه مالکی آشنا شدید؟

بنده دانشجوی دامپزشکی هستم و دنبال یه سایتی میگشتم که مقالات علمی داشته باشه و بتونم جهت بالابردن اطلاعاتم ازش استفاده کنم که پس از جستوجو در اینترنت با سایت گروه مالکی مواجه شدم که با وجود این که مقالات علمی داره ،حتی  امکاناتی بیشتری را برام فراهم کرد و جالبتر اینکه به 4 دسته اصلی هم تقسیمبندی شده بود.

- منظورتون از 4 دسته اصلی چیست؟

اون 4 دسته اصلی شامل سایت طیور ، سایت دام ، سایت آبزیان و سایت کشاورزی میشه که همین دستههای اصلی زیردستههای مخصوص خودشون رو هم دارند.

- چه زیردستههایی؟

به طور مثال در سایت طیور، زیردستههای اخبار مخصوص طیور، جوجه یکروزه و طیور خاص ، تجهیزات مرغداری ، نهادهها و افزودنیها ، کنسانتره، مکمل و دان آماده ، اقلام دامپزشکی ، نشریات و مقالات علمی مخصوص طیور نیز وجود داره.

- میتونی زیردستههای سایت دام ، سایت آبزیان و سایت کشاورزی رو هم برامون نام ببری؟

بله، در سایت دام زیردستههای:  اخبار مخصوص دام، تجهیزات دامپروری، دام زنده، نهاده و افزودنیها، کنسانتره و مکمل، اقلام دامپزشکی و نشریات و مقالات علمی مخصوص دام و در سایت آبزیان زیردستههای: اخبار مخصوص آبزیان،  تجهیزات آبزیان، ماهی زینتی و بچه ماهی، خوراک و کنسانتره، اقلام دامپزشکی و نشریات و مقالات علمی مخصوص آبزیان و در سایت کشاورزی زیردستههای: اخبار مخصوص کشاورزی،  ماشینآلات و تجهیزات کشاورزی، نهادههای کشاورزی، سیستمهای نوین و آبیاری و آبرسانی، خدمات فنی، سازهها و تجهیزات گلخانه و نشریت و مقالات علمی مخصوص کشاورزی می‌‌باشد.

- اشاره کردی به اخبار مخصوص طیور، دام، آبزیان و کشاورزی، یعنی چه که این اخبار مخصوص هستند؟

دستاندرکاران وبسایت گروه مالکی کار نو ، جالب و خلاقانه و البته کاربرپسندی که انجام دادهاند این است که آمدهاند در ابتدا سایت را به 4 قسمت تخصصی دام، طیور، آبزیان و کشاورزی تقسیم و اخبار مخصوص هر صنعت را جدا کردهاند. اینطوری کاربر براحتی هر اخباری رو که مدنظر با تخصصش باشد را میتواند مشاهده و مطالعه نماید.

- نشریات و مقالات علمی هم همینطور است؟

بله، این بخش هم عالی بود چون براحتی و بصورت رایگان به مقالات علمیای دست مییابی که ناشر آنها اساتید دانشگاه، دامپزشکان، مدیران و مدیران فروش مجرب برندهای معتبر میباشند. در این بخش از وبسایت گروه مالکی به آسانی به آخرین مقالات علمی که در هر 4 صنعت طیور، دام، آبزیان و کشاورزی منتشر و یا به چاپ رسیده است، دست مییابی.

- از خودتان پرسیدهاید که چرا شعار گروه مالکی؛ چهار سایت در یک گروه میباشد؟

اولش برام جالب و البته چالشبرانگیز بود تا اینکه وقتی وارد سایت شدم به این رسیدم که مشخصه که دستاندرکاران این وبسایت با دانش و مطالعه به خوبی تونستند نیاز منه کاربر و همچنین بازار رو در ابتدا دستهبندی و سپس بخشبندی نمایند.

- بیشتر در این مورد توضیح میدهید؟

منظورم اینه که منه کاربر وقتی مراجعه میکنم به وبسایت گروه مالکی با چهار بخش مجزا روبرو میشم؛ سایت طیور، سایت دام، سایت آبزیان، سایت کشاورزی. هر سایت شامل دستهبندیهایی بود که قبلتر به آن اشاره کردم. اینطوری همه نیازهای منی که به فرض یک مرغدار هستم دیده شده که در ابتدا اخباری که مربوط به تخصص خودم هست رو بخونم. برای این که فارم مرغداری رو راهاندازی کنم بالطبع احتیاج به تجهیزات سالن مرغداری دارم و پس از آن احتیاج به جوجه یکروزه دارم و پس از تهیه این ملزومات برای راهاندازی فارم مرغداری، حال اقدام به جوجه ریزی میکنم و سپس برای خوراک این جوجهها نیاز به نهاده و کنسانتره و دان آماده دارم و همچنین برای رشد جوجههایم احتیاج به اقلام دامپزشکی از قبیل واکسن و... نیز دارم. پس براحتی همه این اقلام رو از سایت طیور گروه مالکی تهیه مینمایم.

- با توضیحاتی که دادید، به این نتیجه میرسیم که در سایت گروه مالکی اقلام مورد نیاز بازار هم خرید و فروش میشود؟

بله، البته با مطالعه بر وبسایت گروه مالکی به این نتیجه رسیدم که در این سایت در ابتدا شرکتها و برندها معرفی و تبلیغ میشوند و سپس در سایت فروشگاه آنلاین که وابسته به سایت گروه مالکی نیز هست، در همین چهار بخش اصلی طیور، دام، آبزیان و کشاورزی و دستهبندیهای مخصوص آن که کاملا شبیه سایت گروه مالکی هست، اکثر مایحتاج و محصولات این 4 صنعت بارگزاری و به فروش میرسد.

- گرافیک و طراحی سایت گروه مالکی را چطور ارزیابی میکنید؟

گرافیکی زیبا به المان و کارکترهای مخصوص هر 4 صنعت، منحصر به فرد با رنگ سازمانی مخصوص گروه مالکی که همانطور از رنگ لوگویشان هم پیداست به خوبی این رنگها لحاظ شده و همچنین سادگی سایت و کاربرپسندبودن آن چشمنواز است و کاربر براحتی به همه منوها در بالای همه صفحات دسترسی دارد و حتی موقع اسکرول کردن سایت منوها در هدر سایت قفل میشود و این امکان را برای کاربر محیا می‌‌کند که براحتی انتخابهای خود را داشته باشد. این که سایت گروه مالکی به 4 بخش: سایت طیور، سایت دام، سایت آبزیان و سایت کشاورزی با تمام زیردستههای مخصوص خودشان تقسیمبندیشده نقطه عطفی برای دستاندرکاران گروه مالکی میباشد.

- تبلیغات گروه مالکی را چطور میبینید؟

سخنی از بیلگیتس دیده بودم که در آن ایشان به این نکته اشاره کرده بودند که اگر کسب و کار شما بر روی اینترنت وجود ندارد، در حقیقت کسب و کار شما اصلا وجود ندارد!  و این در مورد وبسایت گروه مالکی از این جهت که بطور منظم تبلیغات و حضور گستردهای در شبکههای اجتماعی دارند، صدق میکند که در اینترنت حضوری پررنگ دارند.

- به این نکته اشاره کردید که گروه مالکی در شبکههای اجتماعی تبلیغات دارد، خب این بیانگر چیست؟

اینطور که بنده بعنوان یک کاربر برداشت کردم، کلا فلسفه سایت گروه مالکی در این است که از طریق تبلیغات گستردهای که دارد، برندها را معرفی و تبلیغ مینماید و در خود سایت نیز بستری فراهم آورده است که با اختصاص دادن یک صفحه به برندها؛ رزومه برند، عنوان محصولاتی که دارد، عکسهای محصولات و همچنین راههای ارتباطی آن برند، قدم بزرگی در جهت فرهنگسازی و ایجاد مرجعی در این 4 صنعت بزرگ برداشته است که خانواده بزرگ این صنعت براحتی بتوانند وارد سایت گروه مالکی شوند و همه نیازهای خود را بصورت دیجیتال مارکتینگ مرتفع نمایند.درضمن،  نیاز امروز بشر با تمام مشغلهها باطبع شبکههای اجتماعی نیز هست که ارتباطات را به طریقی نزدیکتر ولو مجازی نموده است. به قدری گروه مالکی در شبکههای اجتماعی حضور پررنگ دارد که قطعا  این نشانه اعتماد مشتریان و برندهایی هست که با گروه مالکی همکاری مینمایند ودر نقطه مقابل راه را برای ما کاربرها نیز هموار نموده است که ما هم به آن اعتماد نماییم.

- ضمن تشکر از این که وقت خود را برای ما اختصاص دادید، در آخر آینده وبسایت گروه مالکی را چگونه تصور میکنید؟

بنده هم از همکلام شدن با شما خوشحال شدم. و اما آینده وبسایت گروه مالکی؛ به نظر بنده و همچنین معرفی سایت گروه مالکی بعنوان مرجع و به نوعی دیجیکالای 4 صنعت بزرگ دام، طیور،آبزیان و کشاورزی به دوستان و همرشتهایهایم و تایید متقابل آنها، آینده و افقی روشن و حرکتی جدید، بروز، خلاقانه و کارپسند را متصورم زیرا سایت گروه مالکی بعنوان یک مرجع تمام مایحتاج یک کاربر با هر زمینه تخصصی در این 4 صنعت بزرگ را در یک سایت و بصورت مجزا فراهم آورده است و این خلأیی بود که سالیان سال در این حوزه و صنعت احساس میشد که با ظهور سایت گروه مالکی این خلأ پر شد و ما نیز با فراقی باز به آن اعتماد نمودیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۹
افسانه لطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی